HTML

Elérhetőségem

INGYENES mini tanfolyam

Név: *
Email: *

Kalló Melinda kineziológus - Kineziológia blog

Ha válaszút elé érkeztél és nem tudod hogyan tovább, először is el kell döntened hogy barátságos vagy barátságtalan univerzumban élsz-e...(Einstein egyik híres mondása). Sorsodat a választás pillanatában alakítod. Olyan embereknek segítek akik valami miatt nem tudnak továbblépni az életben. Segítek nekik átlátni a problémát, célt és értelmet találni az életben. Feloldom a bennük levő blokkokat, hogy tovább tudjanak lépni és hogy teljesebb életet éljenek.

Tarts velem a Facebookon is!

Címkék

agyféltekék (2) allergia (1) álmok (4) anya (1) áramlat (2) átváltozás (1) az élő mátrix (1) a titok (1) baba (2) boldogság (5) célok (5) david hawkins (1) depresszió (1) diéta (1) döntés (1) éft (1) egészség (2) éld az (1) életcél (5) életstílus (1) energia (2) értékrend (1) félelem (1) félelmek (1) film (2) flow (2) fogyókúra (1) gondolataink (6) gyerek (8) gyereknevelés (8) gyermek (2) gyógyítás (2) gyógyulás (1) halogatás (1) harmónia (5) heti frissítő (9) hiedelmeink (2) hitrendszer (5) hosszú élet titka (1) hullámvölgy (1) igazság (1) inga (1) intuíció (1) izomtesztelés (5) karrier (1) kineziológia (14) kineziológia gyakorlat (8) kineziológus (3) kismama (1) kommunikáció (2) konfliktus (1) korlátozó hiedelmek (2) köszönöm ereje (1) kreativitás (2) krízis (1) lehetőségek (2) louise l hay (1) meditáció (2) oldás (2) önbecsülés (2) önbizalom (3) önbizalomhiány (1) önértékelés (4) one brain (6) önismeret (4) önkifejezés (2) online tanácsadás (1) pánik (1) paradigmaváltás (1) pozitív gondolkodás (3) pránaevés (1) problémamegoldás (2) stressz (7) stresszek (1) stresszoldás (7) szakítás (2) szellemi törvény (1) személyiségfejlesztés (2) szeretetnyelv (1) szerkezet funkció (1) szokások (1) születés (1) szülő (2) szülők (1) tanulás (1) traumák (2) tudatalatti (1) tudatosság (2) újrakezdés (5) választás (1) változás (7) van választásod (1) vezérlő értékeink (1) világnézet (2) vonzás törvénye (9) életed (2) Címkefelhő

Stressz és a halogatás

2010.04.26. 05:42 Ariadné2010

Voltál már úgy hogy teljesen fel voltál villanyozva az elhatározásodtól, hogy leadsz x kilót és csodálatosan fogsz kinézni, hogy szerzel magadnak egy tökéletes munkahelyet ahol kiélheted mondjuk a kreativitásodat, hogy írsz egy könyvet…. És akkor hirtelen egy sötét fekete lyukba találtad magad és amire kikecmeregtél belőle már eltelt egy hónap, kettő talán egy év is.

 

A halogatás tulajdonképpen a sikered elé gördített érzelmi blokk. Olyan mint egy áttörhetetlen beton fal. Ezt a falat a tudatalattink generálja gondolatainkra adott válaszként.

 

Amikor érzelmeink összhangban vannak a logikánkkal, nagyon könnyen követni tudjuk ezt a logikát. De, amikor a kettő között van egy kis egyet nem értés vagy netán szakadék, általában az érzelmek győznek.

 

Stressz és halogatás

 

Amikor nem tudunk azonosulni a céljainkkal, nagyon nehezünkre esik megtenni a megfelelő lépéseket. Könnyen előfordulhat, hogy fel sem ismerjük ezeket a lépéseket. Mi a megoldás? A halogatás. Nem azért mert az akarjuk, hanem mert a halogatás a legkisebb ellenállás útja.

 

Amikor a halogatás egy életstílussá válik a közérzetünk, az egészségünk látja kárát. Céltalan tevékenységekkel foglaljuk el magunkat csakhogy indokot találjunk arra hogy miért nem végezzük el amit el kellene.

 

Annyira elmerülünk és azonosulunk a jelenlegi helyzetünkkel, hogy nem díjazzuk azt az ötletet, hogy célunk érdekében változnunk kellene.

 

„Egy probléma nem oldható meg azzal a gondolkodásmóddal amely a probléma létrejöttéért felelős” (Einstein)

 

Ez a megrekedt állapot óriási stresszt jelent számunkra és jelentkezik viselkedésünkben, önbecsülésünkben, egészségi állapotunkban.

 

Mindez odáig fajulhat, hogy már a kínálkozó lehetőségeket sem látjuk meg.

 

Ahhoz hogy megváltoztassuk a legkisebb ellenállás útját, hogy képesek legyünk felismerni a lehetőségeket és képesek legyünk cselekedni, feltétlenül szükségünk van arra hogy érzelmeink összhangban legyenek és támogassák logikánkat és törekvéseinket.

 

Jelen van életedbe a halogatás kényszere? Gondolkodj el rajta, hogy mi lehet a hátterében!

 

További szép napot!

Ne feledd! Van választásod!

 

Ha értékesnek találtad ezt az információt további hasznodra válhat ha velem dolgozol életed kihívásainak megoldásában.  További információért klikkelj ide

 

Ha szükséged van ONLINE TANÁCSADÁSRA klikkelj ide és tedd fel a kérdésedet. Ha elakadtál az életben és nem tudod hogyan tovább, ha gyereknevelési vagy párkapcsolati gondjaid vannak KÉRDEZZ BÁTRAN!

 

 

20 komment

Címkék: stressz halogatás

A bejegyzés trackback címe:

https://vanvalasztasod.blog.hu/api/trackback/id/tr81951707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

berti5 2010.09.16. 15:02:54

Én tudom saját magamról azt hogy nagyon stresszesen élem a mindennapjaimat, de valahogy nem tudok rájönni hogy mit és hogyan kellene ez ellen tenni. a főnökömet még sem fojthatom meg, hiszen az mégis csak.. na :D
nagyon sok dologról hallottam már, de van valakinek bevált módja? hogy csökkenteni a napi rosszat? vagy legalább is az hogy az ember fel tudja dolgozni a történteket?
"Ezt a falat a tudatalattink generálja gondolatainkra adott válaszként." nos ezt a falat akkor ideje lenne lerombolni

Ottóka25 2010.09.16. 16:56:35

teljesen egyetértek veled berti..és sajnos azt kell mondjam hogy nagyon nehéz legyőzni ezt a falat, és nagyon kevés emebernek sikerül önmagát egy másik határra átvinni..szóval alapvetően nehéz azt a dolgot elérni, hogy boldogabb és szebb pillanataid legyenek totálisan stresszmentesen

Ariadné2010 2010.09.17. 09:20:00

A stressz tulajdonképpen saját reakciónk egy külső eseményre. Az esemény önmagában semleges, mi ruházzuk fel pozitív vagy negatív minőséggel. Biztosan veletek is megesett már hogy egy adott szituáció az egyik nap semmilyen reakciót nem vált ki belőled egy másik nap pedig (amikor esetleg rossz a kedved) rettenetesen „fel tud idegesíteni”. Ha jól belegondolsz nem a szituáció idegesített fel, hanem te idegesítetted fel saját magad. Ez nem egy szójáték! A gondolataid elkezdenek pörögni és mivel az esetek többségében valamilyen érzékeny pontodat érintette az esemény, rendesen felforr az agyvized vagy elszorul a torkod, nyomást érzel a mellkasodban.

Az első lépés a megoldás felé, hogy felismered, elismered hogy a reakciódért Te vagy a felelős. Második lépésként elkezded figyelni magad és reakcióidat. Ha eléggé őszinte vagy magaddal rájössz hogy valamilyen félelem, önbizalomhiány rejtőzik a dolog mögött, az pedig orvosolható. Egy kiegyensúlyozott embert nagyon nehéz "stresszelni".

barbuska 2010.09.22. 12:09:31

@Ariadné2010:
Olyan már velem is előfordult, hogy valami csak később vált ki reakciót. Például a múlt héten mikor egy pékségben vásároltam beszólt az egyik eladó, persze már akkor sem tetszett a modora, de csak később idegeskedtem emiatt. Ez sajnos már nem először fordul elő velem. Legtöbbször igyekszem nem máson levezetni a stresszem, de sajnos általában szegény családtagjaimra zúdítom...pedig nem szeretném. Az első lépésig eljutottam, felismerem a problémát...de nem tudom mit tehetnék. Vannak valami készítmények, esetleg gyógyteák, amiknek nyugtató hatásuk van és segíthetnek?
Tényleg szeretnék változtatni a dolgokhoz való hozzáállásomon.

Ariadné2010 2010.09.22. 13:13:38

@barbuska: Én is kedvelem a "hogyanokat". Az életben az a sok elmélet semmit sem jelent ha nem tudjuk gyakorlatba ültetni :-) Az már rendkívüli dolog, hogy megszületett benned a felismerés. Most már csak gyakorolnod kell, hogy minél többször rajtakapd magad amikor ítélkezel valaki felett, amikor stressz ér. Azonosítsd minél pontosabban az érzéseidet. A stressz mögött mindig félelem lakózik. Egészen biztos, hogy amikor stressz ér félsz valamitől...( pl. hogy az embereknek rossz véleményük lesz rólad)
A kapcsolatok (főnök, kolléga, eladó, beosztott, barát, partnerünk, gyerekünk) tükröt tartanak elénk. Egy kapcsolatból megismerhetjük tulajdonságainkat, embertársaink felé támasztott elvárásainkat. Amit legkevésbé szeretsz ezekben az emberekben, az saját magad: magatartásod, elfojtott ösztöneid, néhány merev elképzelésed. Nem vonzódtak volna hozzád, ha nem illenének szervesen az életedbe. Kérdezd meg magadtól, hogy miért zavart annyira az az eladó. Talán szoktál te is néha így viselkedni vagy ha gyakran találkozol ilyen modortalan emberekkel akik megszólnak gondolkodj el hogy gyermekkorodban volt ilyen kellemetlen élményben részed és talán a mai napig rosszul esik ha mások nem a "jó kislányt" látják benned. (Ne izgulj az emberek többségében sajnos működik ez a kellemetlen reakció). Másfelől pedig gondold el, hogy az a szegény eladó saját frusztrációinak adott hangot. Én személyesen nem szoktam készítményeket szedni, de azokat is ki lehet próbálni. Egy jó meleg tea önmagában is gyógyír.

kuntabalu 2010.09.22. 13:17:31

@berti5: Függetlenül a stressz kiváltó okaitól, ha az embert stressz éri azt jó valamilyen módon levezetni, kiadni magadból! Vannak akik esküsznek a különféle homeopátiás szerekre, ám ezek szerintem csak tökéletes példái a "hogyan adjunk el drágán egy divatcikket" esetére! Az én véleményem, hogy próbálj nyugodt életet élni, ne húzd fel magad mindenen, ha pedig már túl sok minden gyülemlett fel benned azt vezesd le testmozgással. Lehet lazán (pl: futás, fitnesz) vagy lehet durván is (pl: boxzsák püfölése, közben ordibálás).

Ez nem csak jó stressz levezető, de segít egészségesebbé is tenni! :) Ez az én véleményem!

gurken 2010.09.22. 13:17:55

Azt kell mondjam tipikusan rám illik az egész cikk! Egész életemben az volt rám a jellemző, hogy mindent az utolsó pillanatra hagytam, esetleg ha bele kezdtem valamibe egy idő után azt vettem észre, hogy lanyhul a lelkesedésem, majd szépen lassan elfogy. Tehát amit elkezdtem sosem fejeztem be normálisan. Persze legbelül tudom, hogy a gyerekkori élményeim, az otthoni állapotok és az elsajátított példa okán jutottam ideáig és ez által csak halmozódtak a kissességi érzést követő problémáim. Most már ott tartok, hogy mindentől félek, szinte gyűlölök felkelni, de nem adom fel, bízom benne, hogy találok megoldást.

bodranni 2010.09.22. 14:38:13

@gurken: Akkor olyan típus lehetsz, mint a lakótáram. Ő sokmindent kipróbált már, de eddig nem sok minden segített abban, hogy fel tudjon oldódni stresszhelyzetekben. Mikor az egyetemen vizsgaidőszak van akkor is igyekszem neki segíteni ahogy tudok, de annyira stresszel a vizsgái miatt, hogy szinte teljesen leblokkol. Ő már szed valamit erre, eddig ez hozott némi javulást. Ha érdekel akkor megkérdezem a nevét.

@kuntabalu: Ez mind szép és jó, de aki már ennyire stresszes mert esetleg mindig is hajlamos volt rá, annak hiába mondod, hogy menjen mozogni, ráadásul manapság az emberek (főleg az egyetemisták vagy a dolgozó emberek) annyira elfoglaltak, hogy ezt nehéz beépíteni a napi rutinba. Van amikor igenis szükség lehet valamilyen (orvos által is elismert, ajánlott) készítményre.

Derben 2010.09.24. 11:44:44

Örülök, hogy rátaláltam erre a bejegyzésre, mivel én talán a stresszes embereknek egy külön fajtája vagyok. Hiába vagyok tisztába a dologgal, hiába figyelem magam kívülről, hogy mi miért történik velem, egyszerűen nem tudok felülkerekedni rajta... Lehet, hogy én vagyok túlérzékeny a világ dolgaira, vagy csak szimplán buta emberekkel hoz össze a sors, de néha mindenkit megtudnék fojtani...
Sokszor jártam már ez miatt orvosnál, mindig felírtak valami nyugtatót, vagy egyéb isten tudja milyen szereket, de mindegyiknek volt valami mellékhatása ami miatt végül abba kellett hagynom a szedését.
Komolyan... már az is idegesít ha pl. a mozgólépcsőn közvetlenül mögém állnak, pedig tudom, hogy ez miatt aztán nem kéne felhúznom magam, de ha egyszer ott áll és ott dumál a hátam mögött... Na, már is ideges lettem...
Azon is gondolkoztam már, hogy munkahelyet váltok, mert a stressz jó része onnan ered, ezzel tisztában vagyok, csak manapság az ember nehezen adja be a derekát ilyen változtatásra, talán nem is kell magyaráznom miért..
Szóval, ami a lényeg, én is szeretnék egy elérhető megoldást találni...
Annak pedig örülök, hogy akad néhány ember itt, akivel egy cipőben járunk, még ha nem is olyan pozitív ez, de talán együtt felülkerekedünk rajta! :-)

Ariadné2010 2010.09.24. 13:28:49

@Derben: Sajnos sokkal gyakoribb ez a helyzet mint elsőre gondolnánk. Mint kineziológus gyakran találkozom ehhez hasonló helyzetben lévő emberekkel. A megoldáshoz az alábbi lehetőségek vezetnek: 1 lehetőség: Megváltoztatod a helyzethez való viszonyulásodat. Ha már felismerted hogy „Úristen már megint hülyeségeken idegesítem fel magam”, akkor már nem is olyan nehéz másként nézni a dolgokra. Sokat segíthet ha a humorérzékünket is segítségül hívjuk. Ha ez az út nem járható számodra, akkor jön a 2.lehetőség: lépéseket teszel, hogy megváltoztasd a helyzetedet, hogy kikerülj abból a szorító állapotból (és nem halogatod!). Más szóval, beszélsz azzal a bizonyos személlyel, feltérképezed a lehetőségeidet, teszel valami konkrétat az ügy érdekében.

A 3. lehetőség, ha semmiképpen nem sikerül kitörnöd az ördögi körből, akkor ez annak a jele, hogy valami miatt elakadt a lemezjátszó más szóval egy komoly érzelmi blokk lehet az energetikai rendszeredben. Ilyenkor érdemes lehet felkeresned egy kineziológust és együtt feltárni és feloldani az okokat. Nem érdemes ilyen stresszesen élni az életünket.

hantabb 2010.09.27. 11:37:00

Hát akkor azt hiszem nekem a 3. lehetőség a javallott, bizonyos szomorú körülmények miatt sok trauma ért gyerekkoromba, melyek befolyásolták mind a kamasz koromat mind pedig a fiatal koromat. Persze eleinte nem tudtam, hogy közvetlenül a múltam miatt vannak problémáim, eleinte nem is volt különösebb problémám, de ahogy idősödtem ezek egyre tömörebbé és súlyosabbá váltak. Ma már ott tartok, hogy nem szívesen megyek emberek közé mert félek a kötöttségtől. Éjszakánként felébredek, nem tudok aludni, sokat érzem magam rosszul és apróságokon is bepánikolok. Voltam orvosnál, szakembernél, kaptam rengeteg féle gyógyszert, próbálkoztam homeopátiás szerekkel, természetgyógyásszal, de mindhiába. Én igazából kezdem elfogadni, hogy így kell leélnem az életem, ez a sorsom.

tramcrash 2010.09.27. 12:57:53

Sajnos vannak ilyen komplikált és bonyolult helyzetek is, bár szerencsére a többség csak a szokásos életviteli stressz miatt feszült, alszik rosszul.. és a gyógymód is egyszerűbb. A sport, relaxáció nagyon jó lehet, vagy valami ami kikapcsolja, lenyugtatja az embert..

Pl ez: www.nyugoggyale.hu/stresszfitnesz/
Norbinak komoly kunkurenciát jelenthet ez az új irányzat.. :P:P
Najó, csak vicceltem..

jonathan00 2010.09.29. 12:59:28

hantabb: Ilyen problémákkal szerintem inkább pszichológushoz kellene fordulnod. Igaz írtad hogy voltál szakembernél, lehet hogy itt is, de nem tudom elképzelni, hogy ne legyen megoldás a problémádra. Én inkább gyógyszer párti vagyok. Sajnos régebben nekem is kellett szednem, nyugtatókat. De az igazi megoldást az életmód váltás jelentette a számomra. Új munka, más felfogásmód, több pihenés.

jonathan00 2010.09.29. 12:59:49

@hantabb: Ilyen problémákkal inkább fordulj pszichológushoz. Igaz írtad, hogy fordultál már szakemberhez, lehet, hogy ilyen típusúhoz is, de nem hiszem el, hogy nem tudnának segíteni. Én is régebben szedtem nyugtatókat, de az igazi megoldás az életmódváltás jelentette. Ajánlanám mindenkinek:D

tramcrash 2010.09.29. 18:29:58

A másik fontos tényező a jó hozzáállás a gyógyuláshoz. Ezek a természetes alapanyagú szerek pedig rásegítenek. A videó, amit linkeltem erősen segít a jó hozzáállásban, mivel nevetésre kényszerít, a nevetés pedig jó gyógyszer :) a nevetés is egy homeopátiás készítmény lenne?? :D

Varázsgomba 2010.10.06. 13:43:28

@tramcrash:
hát ez a videó,s még amik azon az oldalakon találhatóak,hát azok nagyon jok,tényleg nevetésre fakasztanak,s addig el is felejtem az egyetem okozta sokkolo lelki hatásokat!
A pozitiv gondolkodásmód mindig is segitett mindenben,régebben igen pesszimista voltam,s akár a vizsgákban akár máshol is csak negativan jöttem ki a dolgokbol..manapság már ez nem igy van szerencsére.
Emellett fontos az egészséges életmod is,a legfontosabb pedig hogy kerüljük az orvosok által felirt pirulákat!persze ha nem olyan betegségünk van amit mással nem lehet gyogyitani!ha ez nem igy van akkor maradjunk a természetes gyogykészitményeknél!

Breadi__ 2010.10.06. 13:52:20

Hantabb szerintem nem kellene így hozzáállnod a dolgokhoz, mert ez is csak ront a helyzeteden. Ha kezded elfogadni, azt jelenti, hogy igazából neked tök mindegy mi lesz, jó neked így is. És így tényleg nem fogsz kilábalni. Igazából az akaraterő és önbizalom a megoldás szinte mindenre. Nincs ppárod esetleg? Mert ő is nagyon sokat tudna segíteni rajtad.
A nyugtatók és altatók nem számítanak megoldásnak semmire. Szerintem. Csak függőséget okoznak maximum.
A nevetés is lehet homeopátiás szer, de nem gyógyít meg mindent, csak kicsit elnyomja a sok stresszt abban a pillanatban. Külföldön vannak nevetés terápiák, nem tudok róluk igazából semmit, de biztos lehet hosszabb távú hatása is :)

besokalok 2010.10.08. 13:43:45

Sajnos nekem el kell ismernem, hogy szerintem rossz géneket örökölltem. Egyszerüen kamasz korom óta minden felingerel, a leg jelentéktelen apróságon is képes voltam elpattanni, a szüleim nagyon elnézőek voltak, valószínüleg a kamaszkor számlájára írták a dolgot, viszont most hogy már bőven túl vagyok rajta, sajnos igen csak aggódnak. Én is rendkívül meg vagyok ijedve, mára odáig fajultak a dolgok, hogy mindenkit elüldöztem magam körül. Természetesen voltam orvosnál kaptam gyógyszereket, de hála a mellékhatásoknak akkor meg a munkámat nem tudom normálisan ellátni.

Joco22 2010.10.08. 13:44:00

A "természetes alapanyagú" szereket ki lehet váltani más, valóban természetes dolgokkal, és azok nem csak részben, hanem teljesen egészségesek.
Nem hiszek ezekben a homeopátiás szerekben, és ezt nem előítéletből mondom. Nekem tényleg nem segített. Hamarabb gyógyultam ki a sok stresszből ilyen gyógyszerek nélkül, minhta használtam volna azokat.

memphis55 2010.10.08. 17:33:33

@besokalok: Nem szabad mindenféle gyógyszereket beszedni, amit az orvosok felírnak, mrt ezek nagy része tele van mellékhatásokkal, sőt vannak olyanok, amelyek függőséget okoznak. Ha mindenképpen a gyógyszeres kezelés mellett döntesz, ott vannak a homeopátiás gyógyszerek. Ezeknek nincsen mellékhatásuk, és u.a. v jobb eredményt tudsz velük elérni. Én a sedatif pc készítményeit már kipróbáltam, ezeket tudom ajánlani, de hallottam más készítményekről is, h elég hatásosak!
süti beállítások módosítása